Kisah tauladan la sangat!

Hari ni aku rasa nak blog je manjang...rasanye tak salah kan aku nak update blog aku yg buruk nih..buruk ke??iyelah aku tgk blog korang 'gempak' jer..blog aku je mcm kureng skit tapi takpelah yang penting aku hepi sejak ade blog ni..tak kisah la buruk ke lawa ke yer dak??
~
~
~
ari ni aku keje tp disebabkan aku mls nak buat keje so keje aku skang ialah berblogging..hohohoh...
~
~
~
haaa....aku nak citer kat korang ni kejadian yg berlaku kat aku pagi rabu yg lepas..pagi2 aku gi keje naik keta tp disebabkan tempat keje aku jauh nun kl di sana so aku cuma park keta kat komuter je...so tetiap ari mmg aku naik tren dgn bas jek..mesti korang terpikirkan jauhnye tempat keje aku..tapi aku dah biasa dah travel jauh2 ni so tu bkn satu masalah bg aku...
~
~
~
ade la pagi tu aku naik tren terserempak dgn sorg pompuan nih..aku pnh la nampak pompuan ni sbb dia pon naik bus skali dgn aku...sejak dua menjak ni je pn aku nampak dia sebelum ni tak pnh nampak btg idung pon...ari ni dia pakai bju kurung dgn kasut yg high heel..
~
~
~
mcm biasa time tggu bus je ramai la mamat2 bangla dgn indon dok tggu bus sama2 dgn aku n dia ni skali...so masa dok tggu bus dtg, aku pon jalan ke depan melintasi pompuan ni..then korang tau ape dia ckp??? dgn lagaknye she said "excuse me!"..terkejut berok aku dia ckp mcm tu..dlm ati aku ishhh kecoh btl la pompuan ni mcm la aku langgar ko! korang tahu tak ape balasan nye manusia yg suke berlagak mcm ni?? nak dijadikan citer tiba2 dia potong jalan aku tup tup tup......dia terjatuh! Ya Allah terkejut giler aku!...semua mamat2 bangla dgn indon yang ada kat situ masing2 tgk aksi dia tu..aku lak dgn lagak biasa trus naik bus...
~
~
~
dlm bus aku terpikir2 agaknye itulah balasan pada org yg suke berlagak..kalo tuhan nak bg balasan time2 tu jugak Dia bagi..so 'morale of the story' janganlah kita berlagak sombong kerana kita sebagai manusia ni banyak kelemahan dan tak sempurna....pikir2kan lah kisah aku ni...tauladan la sgt kan!hehehe...adiossss
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Kisah tauladan la sangat!"

Post a Comment