Impian aku....

Aku jadikan blog ni sebagai tempat utk luahkan perasaan apa yg aku rasa dlm hati aku ini...pada mulanya tujuan blog aku ni diwujudkan adalah utk buat bisness tapi memandangkan aku tak berapa reti nak bermadah pasal bisness so aku tulis aje ape yg terlintas kat fikiran aku ni...tapi jauh disudut hati aku nak terlibat dalam perniagaan internet..

Kalau ditinjau2 balik sebenarnya dah lama aku menceburkan diri dlm perniagaan internet seingat aku sejak tahun 2008..masa tu join hanya untuk suka2 sahaja dan business yg pertama aku join ialah sebagai jurutaip sambilan dirumah..dengan harga yg dijual pada masa itu sebanyak RM20 mampu gak aku bertahan sehingga ada satu ketika jualan telah melebihi jangkaan aku sehingga mencapai lebih RM200...bayangkan dengan hanya berbekalkan modal RM20 aku mampu memperoleh sehingga RM200...lumayan bukan ;-)

Dengan ketiadaan pekerjaan masa tu dengan internet inilah cara utk mencari duit..aku takde keje pun sebab aku terpaksa behenti dek kerana masalah yang tak dapat dielakkan..samada nak percaya atau tidak dengan duit hasil internet ni la aku dapat berjumpa dengan someone special nun jauh di kedah sana. :-) duit tu aku guna buat tambang bas dan makan.hehehe..Memandangkan masa tu aku tak serius dlm biz internet so aku stop lepas dpt keje lain...

Bila pikir2 balik rasa menyesal pulak sebab aku berhenti separuh jalan sahaja sedangkan potensi utk menjana pendapatan melaui internet terbuka luas..rasa rugi pun ada..huhu tapi apakan daya semua itu ketentuan Yg Maha Esa...so nak menyesal pun dah tak guna..Sejak bulan Julai yg lepas aku mula mencari sumber utk mengaktifkan diri balik dlm perniagaan internet..cari punya cari last2 aku jumpa dengan website ni wangcyber.com. Kat sini la aku dapat maklumat tentang perniagaan internet..baru aku sedar rupa-rupanye bisness internet yg aku buat dulu adalah SCAM! yang berunsurkan penipuan semata-mata. Kini minda aku semakin terbuka luas..aku dapat bezakan antara perniagaan internet yg sebenar dengan yg palsu...dan hasil tinjauan aku ada seorang umat manusia yg betul2 buat aku kagum dengan dia...disebabkan 'kekaguman' aku itu maka aku ada terbeli satu produk keluaran beliau dan produk tersebut dijual macam goreng pisang panas pada bulan Ramadhan yg lalu dan kebanyakkan jualan yg terhasil adalah melalui Facebook! antara percaya atau tidak tapi itulah hakikatnya...betapa besarnya pengaruh facebook ini yg bukan sahaja bertindak sebagai laman sosial malah boleh dijadikan sebagai medium pemasaran produk...dan aku juga turut serta mengambil bahagian dalam penjualan ebook yang dinamakan  Ebook SplitAffiliate ini dan bertindak sebagai agen affiliate..dan hasilnya amatla sukar utk dipercayai..buat pertama kalinya aku mendapat hasil dari affiliate...gembira bukan kepalang lagi...dah la masa itu time nak raya apa lagi duit tu ibarat macam duit raya bagi aku...Alhamdulillah syukur sangat2 dengan rezeki yg Allah bagi...:-)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Impian aku...."

Post a Comment